Verkkokaupan sopimusehdot  

1. Ehtojen soveltaminen  

Näitä sopimusehtoja sovelletaan Hakonen Solutions Oy:n (jäljempänä ”Hakonen”) ja kuluttaja- tai yritysasiakkaan (jäljempänä yhdessä ”Asiakas”) väliseen palveluiden hankintaan Hakosen verkkopalvelussa. Sopimusehtoja voidaan täydentää palvelukohtaisilla ehdoilla tai ohjeilla. Nämä sopimusehdot ovat voimassa toistaiseksi. 

Yrityksen nimi ja yhteystiedot: 

Hakonen Solutions Oy 

Y-tunnus 2207997-9 

Tulkintie 29 

01740 VANTAA 

sähköposti:  

2. Henkilötietojen käsittely 

Hakonen kerää ja käsittelee Asiakkaan antamia henkilötietoja, jotta yhteydenpito ja palveluiden suorittaminen sujuu asianmukaisesti. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Henkilötietojen käsittelystä kerrotaan tarkemmin rekisterinpitäjän tietosuojaselosteessa osoitteessa www.hakonen.fi. 

3. Sopimuksen syntyminen 

Palvelut tilataan Hakosen verkkopalveluissa osoitteessa verkkokauppa.hakonen.fi. Asiakkaan tulee olla 18 vuotta täyttänyt. Asiakkaan tekemä palvelun tilaus on Asiakasta sitova ja se vahvistetaan Hakosen lähettämällä sähköpostilla. Palveluiden tilaamiseen ja toimittamiseen sovelletaan kuluttaja-asiakkaiden osalta etämyynnin säännöksiä. Tilauksen yhteydessä Asiakas hyväksyy itseään sitoviksi nämä sopimusehdot. Tilauksesta lähetetään nämä sopimusehdot sisältävä tilausvahvistus sähköpostitse Asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen. Tilausvahvistuksen tiedot sisältävät kuluttajansuojalaissa edellytetyn kuluttaja-peruuttamislomakkeen ja peruuttamisohjeen kuluttaja-asiakkaita varten. 

4. Palveluiden toimittaminen 

Tarjottujen palveluiden sisältö on kuvattu sivuston palveluvalikossa. Ajanvaraus.hakonen.fi sivustolta tilattu palvelu toimitetaan toisen jo tilatun, esimerkiksi kuljetuspalvelun yhteydessä samalla kerralla. Verkkokaupan sivuilta ostetun palvelun toimitusajankohta sovitaan erikseen. Palvelu toimitetaan palveluehtojen mukaisella tavalla ja Asiakkaalle ilmoitetulla aikataululla.  

Asiakas vastaa siitä, että tilatut palvelut voidaan toimittaa esteettä tilauksessa mainitussa osoitteessa ja palvelua koskevien ohjeiden mukaisesti. 

5. Maksaminen 

Tilattu palvelu maksetaan tilaamisen yhteydessä sivustolla tarjottavilla maksupalveluilla. Palveluiden hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron. 

6. Peruuttamisoikeus 

Asiakkaalla on oikeus syytä ilmoittamatta peruuttaa palvelutilaus neljäntoista (14) päivän kuluessa palvelusopimuksen syntymisestä eli palvelun tilaamisesta. Peruuttaminen tehdään peruuttamislomakkeella tai sähköpostitse vapaamuotoisesti. Palvelun toimittaminen voidaan aloittaa ennen edellä mainitun peruuttamisajan päättymistä, jos kuluttaja-asiakas on tehnyt palvelun toimittamista koskevan pyynnön palvelun tilatessaan. Peruuttamisoikeutta ei ole, jos palvelu on kokonaan suoritettu kuluttaja-asiakkaan pyydettyä palvelun toimittamista ennen peruuttamisajan päättymistä. 

7. Muut ehdot  

Mikäli Asiakas on kuluttaja, Hakosella on kuluttajansuojan mukainen vastuu palvelun virheestä. 

Silloin kun Asiakas on yritysasiakas, Hakonen ei ole vastuussa välillisistä vahingoista ja Hakosen enimmäisvastuu Asiakkaalle aiheutuneista välittömistä vahingoista on enintään palvelun kauppahinta. 

Ehdoilla ei rajoiteta vastuuta Hakosen syyksi luettavasta tahallisuudesta tai törkeästä huolimattomuudesta aiheutuvista vahingoista. 

8. Ehtojen muuttaminen 

Näitä sopimusehtoja voidaan muuttaa ilman Asiakkaille tehtävää ennakkoilmoitusta. Päivitetyt ja kulloinkin voimassa olevat sopimusehdot ovat saatavilla Hakosen verkkosivustolla. 

9. Tiedot riidanratkaisusta 

Sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Ensisijaisesti riita-asiat pyritään ratkaisemaan Hakosen ja Asiakkaan välisillä neuvotteluilla.  

Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn asiakkaan tulee olla yhteydessä Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan. 

Kuluttajariitalautakunnan osoite on Hämeentie 3, PL 306, 00531 Helsinki, puhelinnumero 029 566 5200 ja sähköpostiosoite kril@oikeus.fi. 

Jos erimielisyydet ratkaistaan tuomioistuimessa, kanne on nostettava kuluttaja-asiakkaan asuinpaikan yleisessä alioikeudessa, ellei kuluttaja-asiakas halua nostaa kannetta Hakosen kotipaikan yleisessä alioikeudessa. Mikäli kuluttaja-asiakkaan kotipaikka on muualla kuin Suomessa, erimielisyydet ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa.